Friday, January 9, 2015

Anda ditahap mana?


TIDAK dapat dinafikan, segelintir lelaki atau suamii menghadapi masalah mengekalkan ketegangan alat sulit ketika menjalin hubungan kelamin bersama pasangan mereka.

Ketegangan alat sulit individu ditentukan mengikut gred tertentu. Biasanya, lelaki dalam keadaan ghairah seksual akan mencapai ereksi zakar.

Zakar mengembang dan membesar akibat kemasukan banyak darah ke dalam liang otot pengembang zakar dan membuatkannya keras serta padat.

Pada masa sama, ruang kavernosa otot erektil dalam liang otot zakar memudahkan banyak darah masuk untuk membuatkan zakar tegang dan padat.

Ini dikenali sebagai tahap ketegangan Gred 4, yang mana penetrasi boleh dilakukan walaupun wanita itu belum bersedia.





Ereksi Gred 3 hanya mampu melakukan penetrasi jika wanita itu bersedia, iaitu jika faraj cukup pelembap dan pelicin dan wanita itu melegakan pembukaan faraj. Jika tidak berbuat begitu, zakar tidak dapat masuk dengan penuh dan hanya tersempal di pembukaan faraj.

Untuk Gred 2 dan 1, zakar nampak besar tapi jika dipegang, pejalnya seperti zakar yang kena suntikan minyak bunga yang pernah saya jelaskan beberapa minggu lalu - nampak besar tapi tidak berguna. Jadi, ereksi Gred 2 ke bawah menyebabkan individu terbabit sukar melakukan tusukan.

Ada situasi di mana ereksi menjadi kurang padat akibat keciciran darah yang bertakung dalam ruang kavernosa otot erektil. Situasi ini dikenali sebagai 'venous leak' dan cara mengatasinya ialah menggunakan alat 'cincin penambat zakar' yang sesuai.

Cincin ini mudah ditemui di pasaran dengan pelbagai nama. Perkara yang mustahak, jika mahu mencuba cincin berkenaan, pastikan ia selamat dan diperbuat daripada bahan yang tidak memberi kesan negatif kepada zakar atau anggota kelamin pasangan perempuan.

Cincin diperbuat daripada getah mengandungi bahan kimia yang boleh menyebabkan alahan kepada kulit zakar dan faraj. Jika suami boleh mencapai ereksi tetapi gagal dalam keadaan mengekalkannya untuk tujuan tusukan, mungkin cincin itu dapat membantu. Selain itu, anda juga boleh menggunakan Vimax,Extenze Pill atau VigRX Plus sebagai alternatif masalah ini. 

Jika memang tak dapat ereksi mencukupi, dia perlu jumpa doktor untuk rawatan ED. Untuk permulaan, dia boleh jumpa doktor keluarga dan jika tiada perubahan, dia boleh jumpa pakar.


Anda mungkin meminati cara membesarkan zakar. KLIK!
Anda mungkin meminati posisi seks ketika hamil. KLIK!
Anda mungkin meminati Produk perangsang wanita. KLIK!