Friday, November 21, 2014

PADAH TABIAT LAMA GEMAR ONANI 



GOLONGAN lelaki sering menghadapi masalah lemah pancutan air mani. Malah, kebanyakannya turut mengalami masalah sukar mencapai kemuncak rangsangan seksual.

Bagi golongan Adam, ia menjadi masalah berat kerana tidak dapat berasa kepuasan seks ketika bersama isteri dan rata-ratanya juga tidak menemui jalan penyelesaian.

Ini semua mungkin berlaku kerana beberapa perkara seperti mengalami masalah kegagalan klimaks (retarded ejaculation atau anejaculation), klimaks tanpa ejakulasi (mental climax without ejaculation) atau ejakulasi yang berlaku dalam pundi kencing (retrograde ejaculation).

Sesetengah lelaki hanya boleh mencapai klimaks dengan cara melancap kerana dengan cara itu dia dapat menghayati imaginasi seksnya. Begitupun, ketika bersama, perasaan berkenaan sukar diperoleh dan dalam masa sama, si isteri tidak dapat mengandung.

Secara ringkas, lelaki seperti ini hanya dapat mencapai ejakulasi dengan melancap dan tidak dengan persetubuhan! Ini terjadi kerana mungkin lelaki berkenaan sering melakukan melancap ketika zaman bujangnya dan ia antara risiko yang perlu dihadapi lelaki.

Kerana itu, melancap tidak digalakkan kerana pengamalnya boleh terikat dengan 'keseronokan' tersendiri yang boleh mengganggu hubungan intim seksual dengan isterinya. Perkara sama juga boleh berlaku kepada wanita yang hanya dapat kepuasan atau kemuncak syahwat dengan menggunakan tangan atau alat lain tetapi tidak melalui hubungan seksual dengan suami! Jika pancutan dan ejakulasi tidak dilakukan di dalam faraj, sukar untuk mendapatkan cahaya mata. Bagaimanapun, jika air mani dapat disalurkan ke dalam faraj dengan cara menyemburkan air mani dalam faraj menggunakan picagari, kemungkinan besar isteri dapat mengandung. Begitupun, ia bukan mudah dilaksanakan, sebaliknya perlu dilakukan ketika isteri dalam subur dan sperma normal.

Jika dengan cara ini pasangan berkenaan masih gagal menimang cahaya mata, mereka perlu menjalani pemeriksaan kesuburan.

Berbalik kepada keadaan lelaki yang tidak dapat melakukan ejakulasi, pastinya hubungan  seks suami isteri menjadi hambar dan sia-sia.

Jika dibiarkan berlarutan, ia mungkin boleh menyebabkan tekanan perasaan dan berlakunya perceraian. Pasangan yang mengalami masalah seperti ini harus segera berjumpa doktor bagi mendapatkan pengetahuan dan cara tepat untuk menyelesaikannya.